Atopeino
nunha vella carpeta azul. Si, nunha carpeta algo descolorida, con gomas, daquelas
que utilizabamos no colexio hai moitísimo tempo e que aínda se utilizan hoxe en
día. 
Estaba
eu revisando papeis antigos, rachando bastantes deles, cando pareceu a carpeta.
Sen abrila, produciume unha estraña palpitación. Que habería dentro? Entón, foi
cando o atopei. Un debuxo con fondo negro e unha figura humana coa cabeza baixa
suxeita polas mans. O debuxo transportoume a outra época. Foi algo moi veloz.
Deille a volta ao debuxo e lin a dedicatoria: Para Antonio. Alicia. 28 – VII – 73.  Miña nai
querida!, exclamei. O debuxo, inquietante e suxestivo, tiña máis de corenta
anos.
Encantoume
a aparición inesperada. Alicia é unha boísima amiga. Unha muller marabillosa.Érao hai máis de corenta anos
e segue a selo na actualidade. Durante ben tempo, perderamos os nosos rastros. Pero,
unha vez recobrados, a nosa amizade volveu coa mesma forza (ou talvez
con máis) que antes.
Comparte
Alicia a súa vida con Xulio G. Rivas, un dos pintores sobranceiros da arte
galega. Teñen un fillo, Javier, e forman unha familia entrañable. Son amigos
nosos de verdade. 
E
debo dicir que Alicia é unha artista. Sempre o foi e segue a selo. Muller moi
afectiva, ten no seu interior unha creatividade que, por veces, estoupa e é
quen de facer cousas moi fermosas. Escribe ben, debuxa ben, idea e realiza
manualidades  cun gusto exquisito,
elegante e as súas opinións resultan moi positivas na obra de Xulio.
Así
que, co debuxo de Alicia Alonso nas mans, sentín un impulso ben forte de
escribir algo. De escribir uns versos que a forza do mesmo me
provocaban. Fíxeno, case dunha tirada. Non quixen corrixilo practicamente. Foi
saíndo, co debuxo diante de min, case sen querer. Converteuse no testemuño fiel
dunha amizade. A imaxe levoume a outro tempo, no que tantos e tantas
procurabamos a nosa identidade. E estivo aí, agochado, ao longo de catro
décadas, agardando, quizais, reaparecer, para ser unha proba máis da
importancia dos pequenos detalles que, ao cabo, resultan os máis importantes.
Repito,
o poema é só o resultado do achádego. Está ateigado de improvisacións, de esperanza, de agarimo, de dúbidas, de carraxe, de limitacións…
Un
poema co que non contaba. Un poema que naceu da casualidade. Pero un poema cheo
de agarimo cara a unha persoa a quen quero moito e merece todo: Alicia Alonso
Romero.
![]()  | 
| Debuxo de Alicia Alonso, atopado nunha carpeta azul. (1973) | 
  Se
tedes algo de paciencia e sodes benévolos, podedes lelo. 
Di
así:
                                                                                                    A Alicia, amiga sempre.
Sentimentos
fragmentados
                          nas latitudes negras
                                    que
apreixan as tardiñas
                                               
que caen
                               e percuten nos
sorrisos.
Ninguén poderá ver o
rostro consumido
                          perdido nos berros
                                       acalados
polas liñas
                                                             
da pálida memoria
                                                                       convertida
                                                                                     
en drama.
As mans
                nos ásperos nocturnos
                                    repiten os
acenos
                                       para acadar o equilibrio
                                                       
roubado
                                                                  
á languida cordura.
E detrás   a noite rabuñada
                                      polas
aldraxes inventadas
                                              e
polos mouros vendavais
                                                         
que fan naufragar
                                                                        os beizos
                                                                            
convertidosen árbores
                                                                                                 
de
                                                                                             inverno.
             Así aparecen os trazos nos debuxos
                                                            
perdidos no tempo
                                                                    para inventar columnas
mornas
                                                ideadas para  soportar tormentas
                                                            
e para que os síntomas 
                                                                                 da
hostilidade
                                                                                          
non poidan
                                                                                               
   destruír
                                                                                            
ese pano quente
                                                              
que   talvez    chegue a dar calor
                                                                          a un  rostro
                                                                                      
agochado
                                                                                 
que non sabe
                                                                                             se
poderá 
                                                                                                    
salvarse.
![]()  | 
| Cadro de Xulio G. Rivas | 
                                                                                                                                          ANTONIO GARCÍA TEIJEIRO





