Páginas

sábado, 14 de diciembre de 2013

DARDO POÉTICO (XIII) POEMA, SOBRE DEBUXO DE ALICIA ALONSO.



Atopeino nunha vella carpeta azul. Si, nunha carpeta algo descolorida, con gomas, daquelas que utilizabamos no colexio hai moitísimo tempo e que aínda se utilizan hoxe en día.

Estaba eu revisando papeis antigos, rachando bastantes deles, cando pareceu a carpeta. Sen abrila, produciume unha estraña palpitación. Que habería dentro? Entón, foi cando o atopei. Un debuxo con fondo negro e unha figura humana coa cabeza baixa suxeita polas mans. O debuxo transportoume a outra época. Foi algo moi veloz. Deille a volta ao debuxo e lin a dedicatoria: Para Antonio. Alicia. 28 – VII – 73.  Miña nai querida!, exclamei. O debuxo, inquietante e suxestivo, tiña máis de corenta anos.
 
Con Alicia en Santa Cristina (A Coruña)
Encantoume a aparición inesperada. Alicia é unha boísima amiga. Unha muller marabillosa.Érao hai máis de corenta anos e segue a selo na actualidade. Durante ben tempo, perderamos os nosos rastros. Pero, unha vez recobrados, a nosa amizade volveu coa mesma forza (ou talvez con máis) que antes.

Comparte Alicia a súa vida con Xulio G. Rivas, un dos pintores sobranceiros da arte galega. Teñen un fillo, Javier, e forman unha familia entrañable. Son amigos nosos de verdade.
 
Con Xulio G. Rivas, nunha exposición deste, en Ourense.
E debo dicir que Alicia é unha artista. Sempre o foi e segue a selo. Muller moi afectiva, ten no seu interior unha creatividade que, por veces, estoupa e é quen de facer cousas moi fermosas. Escribe ben, debuxa ben, idea e realiza manualidades  cun gusto exquisito, elegante e as súas opinións resultan moi positivas na obra de Xulio.

Así que, co debuxo de Alicia Alonso nas mans, sentín un impulso ben forte de escribir algo. De escribir uns versos que a forza do mesmo me provocaban. Fíxeno, case dunha tirada. Non quixen corrixilo practicamente. Foi saíndo, co debuxo diante de min, case sen querer. Converteuse no testemuño fiel dunha amizade. A imaxe levoume a outro tempo, no que tantos e tantas procurabamos a nosa identidade. E estivo aí, agochado, ao longo de catro décadas, agardando, quizais, reaparecer, para ser unha proba máis da importancia dos pequenos detalles que, ao cabo, resultan os máis importantes.
 
Con Xulio, Alba e Susi, na nosa casa.
Repito, o poema é só o resultado do achádego. Está ateigado de improvisacións, de esperanza, de agarimo, de dúbidas, de carraxe, de limitacións…
Un poema co que non contaba. Un poema que naceu da casualidade. Pero un poema cheo de agarimo cara a unha persoa a quen quero moito e merece todo: Alicia Alonso Romero.


Debuxo de Alicia Alonso, atopado nunha carpeta azul.  (1973)


  Se tedes algo de paciencia e sodes benévolos, podedes lelo.
Di así:

                                                                                                 

                                                                                                    A Alicia, amiga sempre.



Sentimentos fragmentados
                          nas latitudes negras
                                    que apreixan as tardiñas
                                                que caen
                               e percuten nos sorrisos.
Ninguén poderá ver o rostro consumido
                          perdido nos berros
                                       acalados polas liñas
                                                              da pálida memoria
                                                                       convertida
                                                                                      en drama.
As mans
                nos ásperos nocturnos
                                    repiten os acenos
                                       para acadar o equilibrio
                                                        roubado
                                                                   á languida cordura.
E detrás   a noite rabuñada
                                      polas aldraxes inventadas
                                              e polos mouros vendavais
                                                          que fan naufragar
                                                                        os beizos
                                                                             convertidosen árbores
                                                                                                  de
                                                                                             inverno.
             Así aparecen os trazos nos debuxos
                                                             perdidos no tempo
                                                                    para inventar columnas mornas
                                                ideadas para  soportar tormentas
                                                             e para que os síntomas
                                                                                 da hostilidade
                                                                                           non poidan
                                                                                                   destruír
                                                                                             ese pano quente
                                                               que   talvez    chegue a dar calor
                                                                          a un  rostro
                                                                                       agochado
                                                                                  que non sabe
                                                                                             se poderá
                                                                                                     salvarse.


Cadro de Xulio G. Rivas
                                                                          

                                                                                                                                          ANTONIO GARCÍA TEIJEIRO