O pasado xoves, día 23
de xaneiro, presentouse, na libraría
viguesa “Librouro”, o poemario de Antonio
García Teijeiro, Queda la música.
Resultou un acto
entrañable, no que interviron as seguintes persoas:
Asunción
Carracedo, editora de “Amigos de papel”, abriu o acto falando
da editorial que dirixe, cales son os seus obxectivos e salientando o agasallo
que o seu home, Eugenio Castro, lle
fixo: unha editorial. Así de simple e de marabilloso. Deseguido, presentou ao escritor e xornalista Álvaro Otero e ao poeta Juan Carlos Martín Ramos.
Asun Carracedo, directora de "Amigos de Papel", abre o acto. |
Álvaro
Otero, novelista, falou do autor, de quen é amigo, entrou
nos poemas do libro e, mesmo, recitou algúns deles dun xeito maxistral.
Aproveitou un deses poemas para lelo coa música de Mozart de fondo. O minué
do poema e o do xenio de Salzburgo danzaron durante uns segundos que se fixeron
máxicos.
Juan
Carlos Martín Ramos, deleitou o público cun texto fermoso,
cheo de humor, de emoción e de intelixencia.
Juan Carlos Martín Ramos presenta "Queda la música". |
Velaquí, un pequeno
fragmento do mesmo:
Cabría preguntarse entonces: ¿es un
libro de poesía o es tal vez una caja de música?
Hagamos la prueba. Lo abrimos por una
de sus páginas y se escapa el zumbido de un moscardón de las cuerdas de un
violonchelo. Lo abrimos por otra página y podemos escuchar cómo un árbol toca
el piano del viento con las ramas de su mano. Estamos leyendo el libro en la
paz de nuestro sillón de orejas y, de pronto, nos levantan del asiento las
animadas canciones de cuatro melenudos de Liverpool. Creemos estar llegando al
punto final y, sin previo aviso, aparece bajo la luz de la lámpara una pareja
con peluca dieciochesca bailando un minué.
Ya lo tengo claro. ¡Es un libro de
poesía! Porque sólo en un libro de poesía las cuerdas rotas de un violín pueden
sustituirse por las estelas que dibuja en el aire el vuelo de las golondrinas.
¡Es un libro de poesía de Antonio García Teijeiro! Porque sólo en un libro de
poesía de Antonio la música puede ser, además del tema central, el alma de cada
uno de sus versos.
¡Ya he dicho que lo tengo muy claro!
¡Es una caja de música! Porque esconde un laberinto mágico de imágenes, sonidos
y emociones, una maquinaria secreta que se despierta al levantar la tapa de
cada poema (…)
Unha ilustración de Tesa González e un poema de Antonio García Teijeiro. |
E despois, Martín Ramos
pediu a colaboración de Lurdes López
(“también mi compañera de tantas otras
cosas que me llevaría toda una vida contarlas.”) que con bonecos,
monicreques cheos de vida, (La Bruja, La Juglaresa…) cantou tres cancións
compostas por Juan Carlos e Lurdes, sobre poemas
de Queda la música. A súa actuación foi abraiante. Bonecos e Lurdes
fundíronse de tal xeito que o público ficou entusiasmado pola voz, polos
movementos que realizaba e pola simpatía da artista. Acompañada por Juan Carlos
á guitarra agasalláronnos unha sorpresa feliz que cativou a todos.
Lurdes López, con La Juglaresa, cantan unha canción. Juan Carlos, á guitarra. |
A continuación, Susi, a compañeira de García Teijeiro,
leu un texto que Tesa González, a
ilustradora e parte fundamental deste poemario, enviou para esta presentación.
Velaquí un fragmento do seu texto:
…“Queda la música” no ha sido un libro sencillo de ilustrar. He querido
alejarme de ilustrar notas y claves de sol por doquier, tan repetidas en la
temática musical ilustrada. He intentado poner la música con el color, con
pequeños gestos de los personajes, con fondos trabajados, con contrastes en los
tonos…He intentado poner mi música.
Interpretar y contar una narración con colores, imágenes y elementos
gráficos es mi trabajo. Ilustrar poesía no es fácil y a un grande como Antonio
menos. Leer sus poemas era ya música en si. Les invito a que lo prueben y no se
olviden de los espacios, sus silencios, importantísimos en el ritmo
de su poesía. Ha sido un reto y un
placer ilustrarle (…)
E,
finalmente, falou o autor quen deu, en primeiro lugar, as grazas a todos os
presentes por asistiren ao acto (uns, na mesa e outros, como público), facendo
fincapé no feliz que estaba de ver na libraría tantos alumnos e alumnas seus.
Comentou distintas opinións sobre o acto creativo (Einstein, Carl Philip
Enmanuel Bach) recollidas, curiosamente, nun libro que estaba a ler de Alfred
Brendel, un dos pianistas máis salientables da historia da música.
Referiuse aos Beatles como portadores de liberdade persoal, aos que homenaxea
no libro e foi dicindo unhas palabras sobre cada un deles. Leu un poema de Juan
Carlos, como agradecemento pola súa participación nesta presentación e puxo punto final a
un acto que deixou moi satisfeitos aos asistentes.
Ben,
non exactamente, porque Juan Carlos Martín Ramos e Lurdes López fixeron un
simpático e demoledor epílogo cos monicreques, no que non saíron moi ben
parados os ministros Wert e Gallardón. Talvez o desprezo pola educación e a
cultura, xunto coa (in)xustiza, que amosan
estes dous individuos, foron a causa deste dardo final.
Resulta
moi gratificante que, nos tempos que corren, a música e a poesía sexan capaces
de reunir a tantas persoas que vibraron e se emocionaron con todo o que ocorreu
nunha libraría, entre libros e ilusións.