Horace Silver ao piano con Miles Davis |
Foi así como a súa magnífica serie de discos durante as
décadas dos cincuenta e sesenta influíu en toda unha xeración de músicos de
jazz entre os que se atopan Donald Byrd, Benny Golson ou Joe Henderson, entre tantos outros.
Practicamente todos os LPs que rexistrou para Blue Note son recomendables,
sempre caracterizados por un son hard bop anovador, intelixente e vangardista,
baseado no blues pero acentuado polos ritmos africanos e, ás veces, tempos
sorprendentes. Entre todos eles, destaca Song for My Father (Blue Note, 1964),
un sentido tributo en clave de jazz ao seu pai, figura fundamental na vida de
Silver, e sen dúbida un dos mellores discos de hard bop que saíron desa tan
produtiva década que foron os anos sesenta. Acompañado por dous grupos
distintos nos que brillan as contribucións de excelentes músicos como Joe
Henderson, Blue Mitchell e Junior Cook, Silver mestura jazz coa bossa nova
(“Song for My Father”), os ritmos tropicais (“Que Pasa?”) e mesmo a música
oriental (“Calcutta Cutie”), sen esquecer, abofé, o marabilloso orixinal de
Henderson “The Kicker”. Unha verdadeira obra mestra que endexamais me canso de
escoitar e que é a introdución perfecta ao ecléctico universo musical de Horace
Silver.
Coa chegada da década dos setenta, o pianista pasou por unha
fase de espiritualidade que coincidiu coa súa saída de Blue Note para
crear a súa propia compañía discográfica, para a que gravou ata a súa
reaparición en Columbia nos anos noventa. Para entón, o seu mellor traballo xa
estaba feito, aínda que discos coma It’s Got to Be Funky ou Pencil Packin’ Papa
non están nada mal. Co seu falecemento hai uns poucos días, o hard bop, que ten
deixado unha pegada imborrable no jazz posterior aos sesenta, perde a quen
probablemente é o seu pianista máis salientable, un home que comprendía o blues
pero que gustaba tamén de improvisar e experimentar con melodías e acordes
exóticos. Aquí o temos, para rematar xa, nunha aparición televisiva en
Dinamarca aló polo ano 1968, tocando en directo “Song for My Father”. Por
certo, que a banda inclúe aquí a Billy Cobham á batería. Agardo que vos guste e
que vos leve a desexar escoitar todos eses discos atemporais que saíron do
talento e a curiosidade musical de Horace Silver, que a estas horas descansa xa
en paz tras ter feito unha contribución impagable á música do século XX.
ANTÓN GARCÍA-FERNÁNDEZ