jueves, 12 de septiembre de 2013

ESCAPARATE POÉTICO (XXIV) Miguel Anxo Fernán Vello




                           MIGUEL ANXO FERNÁN VELLO  ( Cospeito, Lugo, 1958)



ROSALÍA DE CASTRO DIALOGA CON EMILY DICKINSON



Eu vin a rosa negra nos meus ollos
e non puiden durmir con esa luz ferida,
coa noite en min mordendo a estrela da soidade.
E vin tamén o fío escuro do pranto que me ata por dentro,
mudez que non respira e que se pega á pel
até cegarme o corpo.

Direiche que estou feita de arxila que doe todas as tardes
e no meu sangue hai un labirinto que descoñezo.
Pois terra son e terra sinto a iluminarme toda,
morada en min entre a negrume
e o mel da néboa que soñei.

Eu canto no corazón da árbore, no centro do meu ser,
e a saudade do mundo vibra na miña carne,
devoración e hóspede dende a raíz á cinza,
e a piedade do tempo, a nai da tebra,
o medo que me agarda, a voz que treme,
a chama xeada da esperanza.

Direiche, irmá da lonxanía, que coñezo a flor triste da brisa
cando queima na fronte,
a nudez do seu peso e o seu xemido mudo,
o ronsel moribundo que labra o meu destino,
porque eu son como a sombra que leva o vento
e vivo na palabra que respira secreta
sobre min.

Talvez o tempo, miña irmá descoñecida,
salve os meus versos e os eleve a outra luz,
eu, que tanto amei a vida
Miguel Anxo Fernán Vello
até doerme da dor ferida de amala;
eu, que souben vivir na pálida razón do abismo;
porque talvez exista unha casa coas portas abertas,
a nosa casa enteira de sementes e froitos,
a nosa casa viva como un corpo nacente,
profetas da nosa propia imaxinación,
libres e soas
finalmente
na noite
recobrándonos.





FUGA DA DOR

DOR, teimosa dor, que vas e vés
como animal escuro hospedado no corpo,
como pólvora cega no pensamento;
dor que chegas e asaltas co teu espanto seco,
 co laio que te habita, coa túa cinza mordida.
Dor que traes unha serpe de cor verdella e cárdea,
acedo ser que enfría o corazón doente.
Sempre estás no teu sopro de agulla e estrela fría,
no teu rumor de xeo dividido no sangue.
Dor que vences a limpa claridade da fronte,
dor que invades as horas coa  túa brisa amarela
para oxidar o alento e a voz, penumbra e fenda,
abstracta dor que repasas os días
con avidez de chama,
que entreteces o tempo e a sede
na crecente da noite.

Abandona o teu tránsito de cicatriz somnámbula
e descose no corpo o teu aramio negro,
Con Antonio e Miguel-Anxo Prada n´A Habana
dor que entras en nós, maré de febre muda,
devoración que medra imantada a nós mesmos,
toda a nudez ardendo de neve no destino.

Permítenos, porfiada dor, o alivio,
a calma dun instante,
o bálsamo do verbo que respira,
ese ritmo que repta,
aínda a luz humilde,
terrestre,
do poema;
aínda esta exhortación desesperada
da lira do fígado da morte.











(Do libro Habitación do asombro, editado por Espiral Maior,2013)