Mariano e Mercè. Innumerables recoñecementos. |
Falei del hai case un ano na sección “A luz
das palabras” deste blog-revista, con ocasión dun dos seus magníficos textos co
que nos agasallou.
Agora está xubilado. Xa o precisaba,
porque Mariano Coronas Cabrero gastou
toda a súa vida na docencia. Foi un mestre exemplar. Segue a selo. Esas cousas
non prescriben.
Recibo “El Gurrión”, a revista que dirixe e que leva 34 anos alumando
conciencias e tecendo ilusións e lembranzas, mentres escribo estas liñas.
Encántame lela. Hai nela un perfume natural e afectivo de amor á terra que me
engaiola. E sentes o espírito deste home aberto, innovador, punxente,amante da
natureza en cada unha das súas páxinas.
Porque Mariano Coronas abre canles en todas
as direccións que leven o ser humano a ser máis libre e máis auténtico. El é
así. Intelixente, aberto, afectivo e, tamén, duro e crítico con todos eses
feitos e todas as persoas que coutan liberdades e soños. Aí, con todo iso, é
intransixente. Por iso o admiro. Por iso o quero.
Ben, pois hai unhas datas recibín o
segundo caderno de “Cuadernos de Macoca”.
Leva por título “La senda de las palabras” (Nueve columnas). Nove columnas que nacen do convite que lle
fixo en 2011 Jaume Carbonell (
daquela director da revista Cuadernos de pedagogía) para que en
nove números da publicación que sairían ao longo de 2012 houbese un texto del.
Aceptou o reto e cumpridamente foi enviando, unha tras outra, as columnas
solicitadas (2.455 caracteres ou 35 liñas). Escribiu en liberdade. Un reto que
aceptou con agrado e que enriqueceu a revista, xa de por si imprescindible no
eido da educación.
Reuniu
neste segundo caderno as súas colaboracións: “un territorio común onde se
xuntan as ideas e as palabras, para celebrar aquel convite e para
agasallárllelas ás amizades e a quen lle poida interesar”, explica.
Eu vin o ceo aberto.
Púxenme en contacto con el. E tan xeneroso
coma sempre deume o permiso para publicar o que quixese. Fenomenal! Temos neste
caderno auténticas alfaias pedagóxicas, que iremos publicando pouco a pouco.
Unha sorte, mestre!
E vós, lectores e lectoras de Versos e aloumiños, a gozar, a aprender e a tomar nota de tan sabias palabras.
Grazas, amigo.
LA MANO QUE ESCRIBE
MARIANO CORONAS
CABRERO
Hablaba en el texto
anterior de animar a leer y no hice ninguna mención –pero sí lo hago en esta
ocasión- a la relación existente entre lectura y escritura.
Si leemos declaraciones, autobiografías,
entrevistas, etc. con escritores y escritoras, la mayor parte se confiesan
lectores convulsos o empedernidos, e incluso en muchos casos, ante la
disyuntiva de tener que elegir entre no volver a escribir o no volver a leer
nunca más, un alto número, tal como nos cuenta Rosa Montero en su libro El amor de mi vida, elegirán seguir
leyendo. En todo caso, parece innegable que el bagaje lector de un escritor
puede ser un depósito fértil del que podrán brotar nuevas historias, con el que
construirá nuevos mundos imaginarios…
Si nos trasladamos a la escuela o al
instituto, podemos aplicar una estrategia parecida. Animamos a leer, leemos en
voz alta, ofrecemos libros y lecturas… y sugerimos que se escriba. Para ello,
mejor proponer asuntos que tenían sentido; mejor proponer estrategias
diferentes; mejor diversificar los soportes de escritura; mejor realzar
acompañamientos razonables y ofrecer modelos… En todo caso, no descuidar esa
relación entre lecturas y escritura o viceversa, porque aunque tengamos claro
que no todos serán lectores, ni todos acabarán escribiendo novelas, sí podemos
convenir en que ambas cuestiones pueden tener un desarrollo paralelo, razonable
y amable en las aulas.
Fomentar la escritura exige, además, tener
innumerables matices y puede ser animada desde distintos ángulos: escribimos reflexiones
sobre nuestras vivencia y trabajo; escribimos poemas y textos libres;
escribimos informes sobre pequeños trabajos de investigación; escribimos
cartas, extendiendo los afectos, dibujando las palabras y pensando en la
persona destinataria de las mismas; escribimos sobre las lecturas realizadas;
sobre algunas noticias que nos van llamando la atención; escribimos para
realizar un trabajo de recopilación etnográfica; escribimos para desarrollar
propuestas que contengan presupuestos de miedo, humor, amor, misterio,
aventura… Escribimos en papel y escribimos en los soportes electrónicos o
digitales que tenemos a nuestro alcance: blogs, Webs, e-mail… La expresión
escrita debe cuidarse e implementarse porque es una potencialidad que merece
ser desarrollada y porque es una posibilidad de relación y comunicación con
nuestros semejantes. Por eso, la mano que reciba un libro será también la mano
que escriba…