domingo, 3 de julio de 2016

DARDO POÉTICO (XXXV) AS "MARCAS" E OS "SOLILOQUIOS" DE CABALLERO BONALD





Teño que recoñecer que hai poetas que, a través dos seus versos, me inquietan.
     Sinto que a súa poesía bate en min dun xeito inagardado e fai latexar o meu corazón a un ritmo que non podo explicar.
     Sucédeme co poeta arxentino Hugo Mujica, co gran Claudio Rodríguez, con Méndez Ferrín ou con Borges, entre outros.
     
José Manuel Caballero Bonald
     
      E  teño que dicir que José Manuel Caballero Bonald é un deles.
     Talvez porque me resulta un infractor vital, un disidente patolóxico, un verdadeiro insubmiso e rebelde.
     Talvez porque Caballero Bonald declarou en máis dunha ocasión que para el escribir significa defenderse das ofensas da vida de seu, un acto de defensa propia.
     Non sei a razón, pero o que acabo de dicir pode darme algunha pista.

 Juan Carlos Abril afirma no libro que publicou a editorial Pre-Textos, Col. La Cruz del Sur, 2015, que Caballero Bonald é un continuo e obsesivo – asemade que perfeccionista- reelaborador da súa obra. E engade que esta, a obra, posúe conciencia de si mesma e que sobrevivirá ao noso autor cando morra. A liberdade e a soidade do creador formarán parte dun sintagma inseparable, dunha conciencia da individualidade que leva consigo a conciencia crítica.

     Isto pode lerse en Marcas y Soliloquios, en edición de Juan Carlos Abril, que é o libro ao que me referín antes e que ten o propósito de difundir a  poesía do poeta de Xerez da Fronteira, recollendo os seus textos máis significativos.


     Co libro nas mans renuncio a seguir preguntándome sobre esa inquedanza que me provocan os seus versos e leo, leo con paixón os seus poemas.
     Poemas que, coma estes dous, pican ben dentro as miñas necesidades literarias.
     A ver que vos parecen.



TURNO  DE LAS  ENTRAÑAS
XULIO GARCÍA RIVAS "Xardín" Acrílico sobre papel.

La vida a veces vira
con invariable virulencia y busca
la indefensión del desganado.

Ocurre de repente:
                              irrumpe
en las perplejidades cotidianas
y allí se enfrenta al insurrecto
con su rauda aspereza y con la obscena
condición de la sed
del que huye del agua, esa morosa
forma de prevenir la siempre indeseada
proximidad de los antídotos.



PREMEDITACIÓN

Me pongo en camino hacia un libro
que nunca escribiré.
XULIO GARCÍA RIVAS. "Xardín XXI" Acuarela sobre papel.
                               Apenas se distingue
desde esos mortecinos
atolladeros de la imaginación
donde toda verdad
consiste en muchas dudas superpuestas.

Se insinúa de pronto entre una súbita
preponderancia de vacilaciones,
mas no lo reconozco: adolece
de páginas en negro, de gramáticas
adictas a la superchería
y de una perniciosa connivencia
con las erratas sensoriales.

Mejor dejar que el tiempo actúe solo:

también por omisión se escribe un libro.