lunes, 26 de abril de 2021

ESCAPARATE POÉTICO (CXXVII) Miguel Vázquez Freire

 




                                   Miguel Vázquez Freire (Corcubión, 1951)

 

 

 

Á MORTE DUN AMIGO

 

                                               Para Enrique X. Macías, 1995

 

 

música de voos renxen tristuras no peirao

chuvia e vento baixo un ceo entoldado

 

un amigo marchou sen deixar sequera un adeus

Miguel Vázquez Freire
 

eu non sei como hei chorar a súa partida

 

se con músicas silenciosas de palabras mudas

atoradas na seca gorxa de dor atónita

 

se con músicas sonoras das súas propias músicas

viaxando nelas tras da presencia ausente

 

se co diálogo que a memoria conserva interrompido

reavivado en imaxinario coloquio renovado

 

se con bágoas de escrita no papel húmida

transcendencia física do desconcerto íntimo

diante da pechada porta inevitable

 

meu amigo

u-las respostas ás preguntas aterrecidas?

 

 

 

 

VELLO

 

 

só quere durmir e comer

 

désteme xa de almorzar?

pregunta dez minutos despois de facelo

 

pódesme levar a cama?

pregunta sen deixar enfriar as sabas


 

xa non pega patadas no sofá

mentres ve fútbol na televisión

nin se enfada nin discute

cando escoita dicir:

Deus non existe

 

cando o seu fillo o saca de paseo

aproveitando o amable sol outonal

hai xentes que o paran e saúdan

e el

educado

e cortés

a todos saúda con extrema corrección

mais di

non sei se con tisteza ou indiferenza

señor, señora

perdóeme

pero eu de vostede non me lembro

 

el é un vello

 

 

 

 

 

VIAXES

 

 

son eu un viaxeiro lento

sen degoro da viaxe

 

onde  ir que eu tamén non vaia?

 

onde chegar que eu xa non estea?

 

atopar o que endexamais busquei

descubrir o que aínda non pescudei

 

así a viaxe sería a miña viaxe

 

 

 

 

 

INVERNÍA DA IDADE

 

 

a invernía da idade

chegou silandeira

habitada de friaxes

en corpos e en almas

con mañás de xiadas

e agardanzas dun sol

que xa non volverá

 

 

 

(Do libro Cantos do despois, editado por Aflera, 2020)