lunes, 27 de marzo de 2017

ESCAPARATE POÉTICO (XCIX) Fran Alonso






                                               FRAN  ALONSO  (Vigo, 1963)




A chuvia ergueu
un vento de combate e parte
das mesas descansan recollidas,
tapizando a terraza
coa decadente desorde
do inverno (ausente).
Non obstante,
as poucas mesas disponibles
Fran Alonso
están ocupadas; todas menos
unha, na que sento.
Contra as miñas preferencias,
estou situado na parte inferior,
practicamente enriba da rúa e non
me prace este lugar, tan próximo
aos peóns e os coches,
aínda que circulen
con frecuencia aceptable.
As nubes teñen dentes grandes
e negros, pouco cepillados, e
ensínanos a xeito de ameaza.
Rosmo porque hoxe
non podo observar os clientes da terraza,
que están ás miñas costas.
En cambio desde aquí ispo
elefantes, que agardan impacientes
na parada do autobús e que,
á súa vez, cravan en min as súas pupilas,
sinalándome coas trompas
enormes.
Hoxe podo ver o número dos autobuses
(pasa o 9 A, Urzáiz- Pi i Margall),
pero apenas vexo o mar e , definitivamente,
perdín a miña posición de atalaia.
Síntome cego porque vexo
o que non quero.
Privado de asexar a xente
que senta na terraza, elaboro
o pensamento de entretempo;
por exemplo, matino que as persoas
que pasan deben ser reticentes
a castigar no fondo do armario
a roupa estival
e os que viaxan no autobús
(agora pasa o 15 A, Universidade)
observan a vida con estúpida
expresión de circunstancias
a través dos cristais.
E mentres escribo
este poema nun caderno
-tan próximo aos viandantes-
a xente crava en min
a súa mirada cando pasa:
a escrita non deixa de ser
un exercicio exótico
nunha sociedade que muda
de pel e está en carne viva.
Por iso o poema
que escribo
me delata
tan perigosamente.




Cinco adolescentes sentadas
nunha mesa moven os dedos
sobre os móbiles
coma se movesen os fíos das súas vidas.
Se cadra, a vida é para elas
unha tecla que se pulsa
cun tempo
de permanencia, que
rescinde –aínda que
lles pareza indefinido-,
mentres os gatos desta rúa
lles lamben as mans, infatigables.
Con cada dedo pulsan en voz alta
esa alegría inconsciente,
tan contaxiosa,
daqueles que están a espertar
a unha vida
que os atorda.
A adolescencia debe ser,
en realidade,
unha mensaxe equivocada e
sen destinatario
do futuro que está por vir.
E nunca o porvir foi tan incerto
como cando pulsas ás cegas
unha tecla tras outra, sen que
a idade che permita
atender demasiado ás teclas
que pulsas.
Apenas falan. Só comentan
as contestacións
do WhatsApp ou un fío parvo
das redes sociais que as fai rir.
Será por iso polo que,
no fondo,
me dan envexa.
Como molaría agora renovar
a vida pulsando algunhas
deses teclas sen destino!






                   (…)
Un vello pecha os ollos apoiado
contra o respaldo da cadeira,
alleo ao que acontece, pero
cun aquel de espreita
indisimulada.
Unha muller de mediana idade,
á súa beira, le a prensa
e trátao de vostede.
Apenas intercambian dúas ou tres
palabras e cando o fan
ela aproveita para preguntarlle
calquera cousa, coma se apenas
Fran Alonso con Iolanda Zúñiga na presentación en Vigo
o coñecese e de súpeto
se interesase por el.
Transcorridos uns minutos
o home propón
írense e ela incorpórase, disposta
ao que el decida.
No rostro dela adiviño o perfil
dunha coidadora de ocasos,
esa muller solícita cumprindo
a súa xornada laboral.
Ao erguérense el amárraselle
ao brazo coa desesperación dun náufrago
no medio do inferno
e avanza ás tentas mentres
se lle abanea o corpo ao vaivén
dos tempos idos.
No intre de pagar,
el é quen saca os cartos
do peto, o que me ratifica
no meu prognóstico social.
              (…)




(Do libro Terraza, editado por Edicións Xerais. 2017)