lunes, 11 de marzo de 2013

CADERNO ÍNTIMO (V)



Páxina quinta

Soa ao lonxe, como acariñando as miñas costas, un ruído de ondas mariñas, unha música excelsa e a voz pausada, marabillosamente modulada, dun neno que se fixo maior lembrando aquel neno, que era el mesmo, e que miraba o mar.

Non xiro a cabeza. Pecho os ollos e decido escoitar o que o rapaz maior me está a cantar doce e ironicamente.

Cando eu era cativo, tamén miraba o mar. Na praia, nos anos que o verán era verán, marchaba -ou non sei se fuxía de min mesmo, dos amigos, de todo-, cara a unhas rochas (aínda as vexo e a emoción infantil , que perdura, encólleme o corazón), sentaba nelas e ollaba o mar.

Alí pensaba. Alí pousaba as miñas frustracións.

Alí  agochaba as miñas arelas máis íntimas.

E pola dura e áspera superficie,  espallábanse os meus soños esnaquizados polos golpes, non de mar, recibidos na miña infancia, naquel  intre tan próximo a eles.

Anos máis tarde, escribín un conto, O neno que falaba coas ondas. Era a visión deformada, deformada a propósito, da emoción inocente axexada polos lobos que trababan e traban en canto baixas a garda. Eran feridas contidas nun reloxo sen agullas.

Escoito conmovido a Luis Eduardo Aute. E sinto unha aguilloada, cando canta a ese neno alleo ao paso das horas e que está a poñer en hora o seu reloxo sen se decatar. Sen intuír, sequera, que incuba  o mal de aurora, ese mal que xa é el, que xa son eu. Daquela, véñenme á mente, como tan ben canta o neno que miraba o mar, esas escuras ondas de naufraxios a quen  eu preguntaría quen era  ese verdugo, que preciso descubrilo para que ese mar que vía, cando era neno, recupere o azul de seu que cantan os escritores. O azul que se perde, cada vez que eu sentaba nas rochas para fitar o mar. Que lonxe están aqueles tempos! A vida, coas súas maquillaxes, actriz cruel, desencantada polas sombras na busca dun guión que non vai atopar, baixa o pano perverso. O pano que indica o remate dunha función que non tivo final feliz, pois nunca comezou.

Actores e actrices deambularán confusos por un escenario, decididos a saltar deste espazo traidor que vai levalos moi preto do abismo.

Con estas palabras e esta música que me arrola, quero aproveitar as parénteses de calma debuxadas pola defensa dos soños. Quero inventar os bicos tenros dunha nai que, practicamente, non tiven. Mais debo recoñecer que me dá medo saír deste espazo.

Un intenta, mal que ben, vivir de acordo cos años nunha claridade escura. Pero non hai modo de que isto ocorra. E sinto calafríos incandescentes nas miñas brasas, eses calafríos que mudan os seus rostros e fan que a morte nos traspase. E penso na miña amiga e pídolle que achegue o seu corazón ao meu para resistirmos xuntos na xungla os posibles ataques da Besta que durmiña na súa cova. Esa Besta que mata o seu insomnio e impón a súa lei sen xuíz e sen balanza.

Afastado deste pensamento que me produce arrepíos, de costas ao mundo, a este feo mundo, que feo, feo mundo, feo inmundo, feo contramundo sen revés, sinto a man da muller que me ama. E o seu aloumiño anímame a pedirlle que me arrinque parte da miña biografía, que esperte o neno  que miraba o mar, que me libere deste eterno  cativerio e, téndoa preto, bicala e dicirlle que ela e os seus fillos, só ela e os seus fillos serán quen de que comece a sentir, de novo, señales de vida.

Este texto foi escrito escoitando El niño que miraba el mar de Luis Eduardo Aute e roubándolle algúns dos seus versos.

O VELLO SOÑADOR