jueves, 14 de mayo de 2020

DARDO POÉTICO (LXV) "Tres poemas de Ricardo Carvalho Calero no Día das Letras Galegas"











Este ano fatídico de 2020, o Día das Letras Galegas está dedicado a Ricardo Carvalho Calero. Por iso, dende Versos e aloumiños, imos festexalo coa publicación de tres poemas da súa enorme obra poética.
     RICARDO CARVALHO CALERO naceu no Ferrol no ano 1910 e finou en Compostela en 1990. É unha das figuras fundamentais da cultura e a política galegas do século XX. Membro do Partido Galeguista, activista do Seminario de Estudos Galegos, académico, autor da máis celebrada historia da literatura galega, (Historia da Literatura galega contemporánea. 1975) mestre de sucesivas xeracións de profesionais da filoloxía e impulsor do reintegracionismo ortográfico. É autor dunha riquísima obra poética e de dúas novelas de gran repercusión, Xente da barreira (1951) e Scórpio (1982), ademais de varias pezas de teatro e numerosos ensaios.



                                               TRES POEMAS



POETA ES, pois dá-che nojo todo
agás a poesía.
Cortesmente sorris perante o mundo estraño,
mais no fundo es estraño à tua cortesia.

Pudicamente velas con vulgar follateira
o niño en que a tua alma, rola gemente, aniña.
Es como un neno fiz cun brinquedo cativo,
que plos jogos dos homes pálido interés finja.

Non, non es deste mundo. Gozoso e angustiado,
no espello da suidade ves na tua fronte o estigma.
A virota abourante da graza traspasou-te.
E só amas a tua chaga. E non queres menciña.

Como o favor do rei a pobre nena
que da carícia augusta se non atopa digna,
a tua alma oculta a visita do hóspede.
E ninguén a aduviña.

                                                                                                     (De Saltério de Fingoi. 1961)



NON SEI
se matei.
Estiven
na trincheira.

Non vin
o meu nemigo.
Disparei.
Non sei
se matei.
Fun ferido.
Mais
non
sei
se
matei.
Toupa cega,
non teño outro ollo
que o ollo
do meu fusil.
¿Se cadra o ten visto
o meu
nemigo?
Olladas de fogo
cruzan-se entre
os dous:
eu
e o meu
nemigo.
Fun ferido.
Eu
non
sei
se matei.

                                                                                              (De Futuro condicional. 1961-1980)
                                                                                                                      1982




POLA FITERA do meu castelo sitiado,
vejo unha cúpula coroada por unha cruz,
e tras ela un ceu de peneirado sol
enrellado de finos grises.
A distáncia emudece e serena
a terra que sob esa abóbeda jaz,
e podo sentir a beleza e a dozura do mundo
desde a miña balbordante loita,
desde a miña fealdade aceda.
Sei que a verdade é que son un soldado,
defensor dunha torre que se esborralla,
e que arredor medran as picas
que erguerán con fúria a miña cabeza.
Secomasi, enxergo con frio desprezo o meu fado,
porque non me concerne,
e o meu corazón está na cruz que coroa a cúpula,
nas nubes que estrian o ceu,
na falsa paz que de longe me ven
como un bafo de ardente dita;
e aguardo indiferente unha morte que non é a miña,
mentres o paxaro da miña ollada voa ceibo
sobre o terno verdor da terra que non calcarei mías.

                                                                                                 (Do mesmo poemario que o anterior)