viernes, 23 de febrero de 2018

"COMA TI, ROSALÍA", POEMA PARA O DÍA 24 de FEBREIRO



O día 24 de febreiro  conmemórase o Día de Rosalía en toda Galicia con actos de diversa índole.
     A data de nacemento da gran poeta galega, o 24 de febreiro de 1837, serve para que a súa figura e a súa obra sexan loadas por todos os recunchos da nosa terra. Rosalía, vive.

         Eu mesmo recitarei en Vigo, nun acto colectivo, tras a ofrenda floral, un poema de Follas novas, un dos seus poemarios de referencia. Un poemario que sempre está ben preto de min.

     
No Teatro Nuevo Apolo, de Madrid, recitando "Coma ti, Rosalía"

     Pois ben, en maio de 2016, dentro dun concerto de Paco Ibáñez no que estaban Margarit, Atxaga e García Montero, lin un poema de homenaxe a esta muller que admiro fondamente e que é guía para todos os que amamos a poesía na nosa lingua.

     Sirva a reprodución do mesmo, aquí, en Versos e aloumiños, para homenaxear a alguén que marcou definitivamente a miña poesía en galego.
     Rosalía de Castro, Nai e Señora!





COMA TI, ROSALÍA



Diante do espello
vin agocharse as tebras
negras
ferintes
que tantas veces soterraron
os recordos
e esgazaron a memoria.
As sombras sen rostro
congregáronse
arredor das túas bágoas,
Rosalía,
e co vento chegaron novas palabras
que silenciaron o desexo de chamarte.

Mais eu sigo vendo nese espello
os teus ollos de loito
e sinto que a gorxa
Tomado do blog "A duermevela".
se enche de area
cando quero pronunciar o teu nome.
Necesito que a noite dos saloucos,
Rosalía,
pase a través da miña fiestra
e me permita roubar aqueles versos
case urxentes
que descubrín un día de miseria
no medio dun libro sen palabras.

Coma ti, Rosalía,
eu tamén fun
entrando n´a sombra,
Vin a noite que nunca s´acaba
N´a miña alma soya.

Coma ti, Rosalía,
        sinto que as sereas
do mar da negrura
me berran insolentes
e rouban do meu leito
os raios dun sol
               que non existe.
Non fuxo
          nin ando na procura dos lugares
que un día me liberen de min mesmo.

Coma ti, Rosalía,
        sinto ben dentro a loita
       de tantos rancores que matan
 e a miña man tremente
          non deixa de escribir ¡Palabras, e palabras,
                                                                        e palabras!


                                                                                                      ANTONIO GARCÍA TEIJEIRO