Páginas

martes, 15 de octubre de 2019

ESCAPARATE POÉTICO (CXXI) Chus Pato










                                             CHUS PATO (Ourense, 1955)






Seriamente
aquí
só estamos nós
as que non podemos ser ouvidas nin ser vistas

sostéñennos as oxivas
imos en tren e dicimos
Chus Pato  (Foto de Xoel Gómez)
¡¡¡ adeus, adeus!!!

imos esbarroando en castelos enormes
ou fragas
e nos cumes
cristas que cortan a pel
e desafían os ventos

quen aquí falamos somos pedras

iso
o voo dos grous
coñecémolo

…………………………………….

Por iso uliamos a óxido
non eramos quen de chegar até os cristais do faro

desexabamos ver a horta do mar
a franxa
ou nadar e chegar á illa

por iso uliamos a brea
a piche negro
a fondo de gamela

os nosos pés abríanse ao contacto co granito

caïamos dereitos
ou en forma de acio
abriamos a tona das augas
por un intre soportabamos o peso do materno

un canto átono
nas dunas

nel
tallamos os músculos da glote

despois
todo desaparece
o salitre e o iodo as algas o aceite a intelixencia
as voces de Deus

os vidros vermellos

todo

………………………………………

Furtiva
rodeada de árbores tan taciturnas coma ela
xurou
que aprendería a arte das palabras
que poñería en xogo a vida

daríalles caza
traeríaas


................................................................................


Sentes unha ameaza
ves as árbores
seguramente ti tamén o estás
envolta pola néboa
como a montaña que escalas

sábeste dentro da alucinación

para iso serven os tapices
para envolver con eles o teu corpo

baixo os cascos dos cabalos

para que te recoñeza na éxtase
e te garde na memoria


…………………………………………..


Non disparei
claro que non
pero a pel da osa era xusto do meu talle
e sei aleitar as crías
Abandonamos o inverno
os cranios das ancestrais
e o negativo das maos nas paredes da caverna
Ti, poeta
deséxasnos
desexas as augas cristalinas do río
e o peixe cru que devoramos
o mel das nosas bocas
sobre todo o enxameo no ceo da túa
a psique

é extensa
non o sabe


(Do libro Un libre favor, editado na colección Dombate  pola Editorial Galaxia, 2019)