Teño que recoñecer que
hai poetas que, a través dos seus versos, me inquietan.
Sinto que a súa poesía bate en min dun
xeito inagardado e fai latexar o meu corazón a un ritmo que non podo explicar.
Sucédeme co poeta arxentino Hugo Mujica, co gran Claudio Rodríguez, con Méndez Ferrín ou con Borges, entre outros.
E
teño que dicir que José Manuel
Caballero Bonald é un deles.
Talvez porque me resulta un infractor
vital, un disidente patolóxico, un verdadeiro insubmiso e rebelde.
Talvez porque Caballero Bonald declarou en
máis dunha ocasión que para el escribir
significa defenderse das ofensas da vida de seu, un acto de defensa propia.
Non sei a razón, pero o
que acabo de dicir pode darme algunha pista.
Juan
Carlos Abril afirma no libro que publicou a editorial Pre-Textos, Col. La Cruz del Sur, 2015, que Caballero
Bonald é un continuo e obsesivo – asemade que perfeccionista- reelaborador da
súa obra. E engade que esta, a obra, posúe conciencia de si mesma e que
sobrevivirá ao noso autor cando morra. A liberdade e a soidade do creador
formarán parte dun sintagma inseparable, dunha conciencia da individualidade
que leva consigo a conciencia crítica.
Isto pode lerse en Marcas y Soliloquios, en edición de Juan Carlos Abril, que
é o libro ao que me referín antes e que ten o propósito de difundir a poesía do poeta de Xerez da Fronteira,
recollendo os seus textos máis significativos.
Co libro nas mans renuncio a seguir
preguntándome sobre esa inquedanza que me provocan os seus versos e leo, leo
con paixón os seus poemas.
Poemas que, coma estes dous, pican ben
dentro as miñas necesidades literarias.
A ver que vos parecen.
TURNO DE LAS
ENTRAÑAS
XULIO GARCÍA RIVAS "Xardín" Acrílico sobre papel. |
La
vida a veces vira
con
invariable virulencia y busca
la
indefensión del desganado.
Ocurre
de repente:
irrumpe
en
las perplejidades cotidianas
y
allí se enfrenta al insurrecto
con
su rauda aspereza y con la obscena
condición
de la sed
del
que huye del agua, esa morosa
forma
de prevenir la siempre indeseada
proximidad
de los antídotos.
PREMEDITACIÓN
Me
pongo en camino hacia un libro
que
nunca escribiré.
XULIO GARCÍA RIVAS. "Xardín XXI" Acuarela sobre papel. |
Apenas se
distingue
desde
esos mortecinos
atolladeros
de la imaginación
donde
toda verdad
consiste
en muchas dudas superpuestas.
Se
insinúa de pronto entre una súbita
preponderancia
de vacilaciones,
mas
no lo reconozco: adolece
de
páginas en negro, de gramáticas
adictas
a la superchería
y
de una perniciosa connivencia
con
las erratas sensoriales.
Mejor
dejar que el tiempo actúe solo:
también
por omisión se escribe un libro.