Cando vin en Librouro a antoloxía poética
de Javier Lostalé (Madrid, 1942) na
fermosa colección Antologías, de Renacimiento,
o poeta non me resultaba descoñecido en absoluto.
Axiña lembrei o volume publicado por Calambur
no ano 2002, La rosa inclinada, que recollía a súa
interesante obra entre os anos 1976 e 2001.
Isto afirmaba o poeta leonés (La Bañeza, 1946)
no ano 2002. Agora, supoño, esta fusión da que Antonio Colinas fala, non é máis
habitual, por desgraza, ca doce anos atrás. Ai, o ser humano!
Javier Lostalé sempre me pareceu un poeta
orixinal, intenso, intimista, ás veces rozando o místico, profundo e,como dixo
alguén, cunha poesía que vén sendo “a memoria do corazón”.
Na antoloxía que devolveu a Javier Lostalé
á miña realidade, Azul relente (Renacimiento,
2014), chamoume a atención a Confesión
, que figura tras o prólogo de quen fixo a selección, José Cereijo. Estas liñas do poeta foron as que me impulsaron a
escribir este artigo e achegar a Lostalé aos lectores de Versos e aloumiños.
Moi auténticas as súas palabras e a razóns
polas que escribe.
Por iso, quero que se lean. Un texto que
aclara moitos dos sentimentos que empurran a facer a poesía. Porque todos, non
o esquezamos, temos razóns moi fondas para expresarnos a través da palabra
literaria. Afortunadamente, xaora.
Lede e gozade .
CONFESIÓN
Escribo porque me salva, porque é o
único que me queda, porque fixa un son, unhas luces, o final dun acto de amor,
o escenario dunhas horas de desexo. Escribo porque están comigo os que xa nunca
estarán, porque baixo ao mar dende a mesa onde pouso a cuartilla e quedo quieto
na memoria dun corpo, e prolongo unhas voces ata perder a noción do tempo (días
e anos xuntos, apertados nun intre que me deixa sen defensa). Escribo porque ao
abrir o seo dunha palabra atopo a iluminación última do bico, porque pronuncio
na soidade a miña única verdade: esa que despois desminto coa miña vida.
Escribo porque hai un pranto íntimo que me purifica dende que comezo a facer
signos no papel, porque posúo as cousas dende a súa respiración humana e podo
habitar aquilo do que fun desterrado. Escribo para ser novo e alimentar unha
esperanza radical, para ter o que non teño e escoitar o que nunca me dixeron.
Escribo porque endexamais foi máis fermoso o engano.
Abondan as palabras. Unha reflexión seria e íntima
sobre o que para el significa o acto de escribir. Un acto que lle leva a crear
poemas tan belidos coma este:
TE DESPEDISTE
Te despediste como una tormenta
retenida
sin esperar a que cruzara al otro lado
del resplandor
del largo sueño de mi vida contigo.
Te despediste con el temblor de una
memoria deshabitada
en la que aún alentase la sombra de
cada palabra,
sin que pudiera con el movimiento de
mis ojos
salvar el halo de tu tiempo
con un perfume triste.
Te despediste con el pulso inclinado
sobre la llamada transparente de
imágenes sin rostro
que te empujaban a sus ondas, más
cálidas que una presencia,
sin que mi pecho alcanzara el destello
que aún permanece.
Deslumbramiento del vacío hasta la
lágrima.
Habitación sin aire. Brisa sin figura.
Te despediste…
(Do libro La rosa
inclinada. 1995)
Poesía en estado puro. Emoción. Palabra
espida. Directamente ao corazón.
ANTONIO GARCÍA TEIJEIRO