Foto de Carmen Vidal Corbal |
Carmen
Vidal Corbal é unha muller dunha modestia esaxerada.
Lectora, encántalle camiñar e está chea de
sensibilidade.
Conversando con alguén,
de quen non lembro o seu nome –ou si?- faloume da mestría de Carmen coa cámara
de fotos. Comentoume que lle gustaba fotografar recunchos, cousas aparentemente
insignificantes, fiestras… e a Lúa.
Calei a boca e non
tardei nin cinco minutos, ao chegar á miña casa, en escribirlle un correo para
pedirlle algunhas fotografías.
Non empregou moito
tempo en enviarme unhas fermosísimas mostras da Lúa.
Aproveitou para
felicitarme as festas, enviándome estas marabillas saídas do seu amor pola Lúa
e os seus significados.
Así é Carmen Vidal Corbal: artista, xenerosa,
sensible, garimeira…
Pensei en escribir un
texto para esas imaxes tan suxestivas. E comecei a facelo. Mais logo veume á
cabeza un libro que leva ben anos comigo, que utilicei nalgún dos meus
poemarios e, mesmo, nalgunhas conferencias.
Refírome ao volume “Lunario
de Greguerías”, de Ramón Gómez de la
Serna, na edición de Mario Hernández,
quen fixo a selección e o prólogo do
libro, editado por Pre-Textos (1992).
Nada mellor que a
ternura e o enxeño de Ramón para complementarse cunhas imaxes tan belidas.
E así vai ser. Como di
Mario Hernández no prólogo: La greguería,
“flor del aire”, gráfico vilano del ingenio, implica, sin embargo, una
irrestañable creencia en el mundo. Sólo un desbordado de sí puede entregarse a
una tarea tan mínima, fugaz y ambiciosa.
A greguería foi definida de mil modos
por Ramón Gómez de la Serna. Hernández elixe unha das súas máis felices
descricións: La greguería es una flor del aire que brota de un recuerdo que no se
puede recordar y que no se hubiera recordado si el ferrocarril de niños que hay
en la cabeza no se hubiera equivocado de vía de pronto”. E así, entre
outras definicións, engadiu esta o autor e creador destas mostras: La
Greguería es lo más casual del pensamiento, al que hay que conducir, para
encontrarla, por caminos de serpiente, de hormiga o de carcoma, hasta ese punto
de casualidad.
A visión metafórica que
presenta Ramón nas greguerías non buscan a beleza, como pasa na poesía, senón
que intentan conquistar un territorio máis equívoco ca o da pura beleza, que se
enchoupa de humor e fantasía.
Coñezamos, pois,
algunhas greguerías lunares e crucemos as portas deses inmensos almacéns da
imaxinación ramoniana, sen deixar de admirar as atraentes imaxes captadas maxistralmente
pola cámara de Carmen Vidal Corbal.
. Tanto frío hacía enla
noche que la luna
había
empañado el cristal del cielo con el vaho de su boca.
.
Hay tardes en que la luna transparente
y
agujereada parece estar apolillada o que se la han comido los ratones.
.
La raja de melón cuando sale buea sabe a media luna
de
una bella noche de estío.
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No vayamos a la luna porque nos cobrará los
años
de luz que la debemos.
.
Hay nubes que son cremas de belleza para que la luna no tenga arrugas.
.
¿De qué está lleno el tejado de la luna?
De
pelotas de los niños.
.
Desesperado salió del casino y volvió a la sala de juego
con
la ficha de nácar de la luna.
.
La luna ciega pasa por la noche guiándose con su bastón blanco.
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En la luna viaja todas las noches un polizón que no ha pagado el billete.
.
¿Por qué tanto frío? Porque ha nevado en la luna.
Foto de Carmen Vidal Corbal |
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Los gatos se beben la leche de la luna en los platos de las tejas.
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La luna: actriz japonesa en un monólogo de silencio.
.
Quieren ir a la luna para grabar su nombre y el de su novia en bancos de
piedra.